Kategorier
Entreprenörskap

Liveshopping som reklam

I dag har det blivit mycket populärt att man anlitar kända människor för att ha en liveshopping. Det är ett sätt att visa upp sina varor och även att sälja dem.

Konceptet liveshopping är egentligen inte så nytt, eftersom man har gjort liknande försäljningsevent på tv tidigare. Det handlar om att man visar upp produkter och samtidigt låter tittarna köpa det man visar upp. Men i dag är det ett koncept som förfinats något.

Går man i dag in på en liveshopping kan man oftast få se någon känd person som exempelvis ska sälja kläder. I de fallen pratar man om hur kläderna ser ut, hur de känns och man tar även på sig kläderna och visar upp dem. Under tiden kan man även chatta med de som tittar på och svara på frågor som ställs i chatten.

Återkommande liveshopping

Det finns idag flera klädbutiker som brukar göra en live shopping-inspelning med kända personer. Och det kan ibland vara något som är återkommande varje vecka eller en gång i månaden. Men det är även något som kan ske när en ny säsong ligger i faggorna. Som inför sommarsäsongen eller vintersäsongen, till exempel.

Under en liveshopping brukar man även ha erbjudanden där kunden kan få procent på det som säljs. Men skulle man missa liveshoppingen går det även i vissa fall att titta på videon i efterhand, under en begränsad tid. Allt för att sälja sina varor och även kunna ge sina kunder något trevligt mervärde som bonus.